петак, 1. фебруар 2019.

Bolonjeze sos

Verovatno najpoznatiji italijanski sos za špagete, lazanje ili nešto treće. Kao i za svako jelo postoje razne varijante i svako ima neki svoj savršen recept. Ovaj recept je za mene orginalan, naučila sam da ga kuvam u restoranu u kom sam radila. Osnova sosa je mleveno junece meso i paradajz, sve ostalo su začini koji daju ukus sosu. 




Potrebno za sos:


500g junećeg mlevenog mesa, 1 glavica crnog luka, 1 šargarepa, 500ml mleka, 300ml peradajz pelata ( ili kuvani paradajz), 1 kasičica aleve paprike, 2 kašičice senfa, 2 supene kašike crnog vina, so, biber, 3 lovorova lista. Količinu možete povećati ili smanjiti.


Priprema:

Luk sitno iseckati, šargarepu izendati na najsitnije pa dinstati na malo ulja oko 5 minuta, zatim dodati meso i mešati da se ne bi napravile grudvice, kada meso postane rastresito i izgubi crvenu boju dodati lovorov list i poceti dolivanje mleka malo po malo, tako dinstati meso na tihoj vatri uz dolivanje mleka oko 90 minuta ( mozete i skratiti vreme ali ovako je sos ukusniji), nakon tog vremena kada potrošite potrebnu količinu mleka i dobro se ukrčka (da ispari skroz mleko) dodati paradajz, alevu papriku i vino, pustiti da se prokuva oko 10 minuta, povremeno mešati, na kraju dodati senf i zacine po ukusu. Ako je sos previse gust dodajte jos malo paradajza, ali obavezno da se prokuva posle toga.




Odlican je i za pravljenje lazanja. Po nekom pravilu trebao bi da se kuva i do 3 sata ali ja sam to malo skratila jer nema potrebe u kucnoj varijanti sos se odmah koristi.






Нема коментара:

Постави коментар